گورانیم

نوشته های ادبی و شاعرانه ،کلیه نو شته ها مر بوط به نگارنده است و از هیچ منبعی بر داشته نشده است و حقوق معنوی آن برای نگارنده محفو ظ می باشد .استفاده از متون با ذکر منبع و نام نو یسنده بلا مانع می باشد .

گورانیم

نوشته های ادبی و شاعرانه ،کلیه نو شته ها مر بوط به نگارنده است و از هیچ منبعی بر داشته نشده است و حقوق معنوی آن برای نگارنده محفو ظ می باشد .استفاده از متون با ذکر منبع و نام نو یسنده بلا مانع می باشد .

قمرم


                قمرم


من هنوزم که هنوزم ،   قمرم   ،  میگردم

پیش شمس القمرت ، در بدرم  ، می گردم


نیش   خندم    مزن  ،   و مرغ   مرا  خار مکن 

مدتی   هست   که دنبال ، پرم  ،   میگردم 


تو که بر تخت نشستی و به لبخند  مدام

خبرت  نیست که من  دور  سرم  میگردم


دیگرانند  که   بر گرد  فروغت  همه   شب 

شاد  و من با  دل  خو نین  جگرم ، میگردم 


شاهدم  ،  بر سر  بازار تو  ،  افتاده    رقیب 

به  تما  شا یم   و  با  چشم  ،  ترم  میگردم



Making MusiC

کوتاهیهای من


                             کو تاهیهای من

در کلبه ی  ما  هر  که  بیاید  ، خوشش  آید

ای  خسته ی  دلخسته  بیا  ،  خاک  نشین  باش


دنیا  همه  در  رنج  و  کمی   قسمت   ما    شد

با  همنفسی   بار   دگر   کلبه  نشین  باش

کو تاهیهای من


   گمانُم   که  شیطان  لتازه  بو

عچین  مای  میان   دیکُرُم  وایسا


***


نَنُم   میگو  دُغاله  جای  پرگار

شَنه ی  جا  دی  میشا  ،  ماهی بیگیتُن


***


شکسته چو  تو  زیبا  ندید ه ام  شاید 

ز   طالقانی  و  از   روستای   مهرانی


***


منم   ز  طالقان   تو   هم  مثل   خط   نستعلیق

سیاه   مشق   نگاهت   ،  چقدر  درویش   است


***


عشق یعنی  حرف  اول   مثل   آ

عشق  یعنی   حرف  آخر   مثل   یا

باز  می  پرسم  تو  << آیا >> ی  منی


***


نیست نیست  یک  اتفاق  ساده  بود

هست  اما   گله  سر گردان    چرا  ؟

درد  و  درمان  داده ای صد شکر  و حیف

این  یکی  را  صعب   و  بی  درمان   چرا  ؟


***


تا  خودم   را  می  نو   یسم  ،  شب   به  پایان   می رسد

هر   چه  می  خوا نم   تو   هستی  و   خود  من   نیستم


***


گر  مسلمان   منی  ،  و قت  زکاتت که  رسید

اندکی  از  نگهت  ،  راهی   چشمانت کن

روز بارانی


                   روز بارانی

مثل دیواری قدیمی

و قت باران  راه  راه


مثل  سقف  کهنه ای 

چک چک  کنان و آه آه


روز باران

زندگی  در  من  تجلی  می کند

در زمینم

اسمان جاریست

هم خورشید و  ماه

گفت و گو


                گفت و گو

گفت و گو ها را از این مجمو عه بالا تر بریم

نغز ها  را  نثر  ها را پیش  همدیگر بریم


بوی خو بی پشت  این  پستو ست ، آیا می شود

شیشه ای  از  آن  به  کادو  نزد  همدیگر بریم


زین  حیا  و  زان  سکوت  و مهربانی  اندکی

از   همای  بخت مان  تا  شانه   ی   دیگر  بریم


خو شنوازان  ،  عندلیبان  ،   دلربایان   عزیز

دل  شکسته  مرغمان را پیش  بال  و  پر بریم


من  که  می  گو  یم  اگر  لب  وا  کنیم  و بشکنیم

می شود  تا  قاف  هم  سیمرغ  را   آخر  بریم