گورانیم

نوشته های ادبی و شاعرانه ،کلیه نو شته ها مر بوط به نگارنده است و از هیچ منبعی بر داشته نشده است و حقوق معنوی آن برای نگارنده محفو ظ می باشد .استفاده از متون با ذکر منبع و نام نو یسنده بلا مانع می باشد .

گورانیم

نوشته های ادبی و شاعرانه ،کلیه نو شته ها مر بوط به نگارنده است و از هیچ منبعی بر داشته نشده است و حقوق معنوی آن برای نگارنده محفو ظ می باشد .استفاده از متون با ذکر منبع و نام نو یسنده بلا مانع می باشد .

دامن غزل


دامنی دو خته ام ،  با  گل  زیبای  غزل .

تا بپو شی  همه شب  ، دامن  رویای  غزل .


کو تهش  کردم ، اگر خواب  مرا دید  تنت .

شب  به آغوش   بگیری ، به  درازای  غزل .


جای یک بو سه کم آورده ،  نخ خا طره ام .

هر  که  پر سید بگو ، سّر و  معمای  غزل .


تحفه  ای  نیست  کلام  غزلم  در  خور تو .

مثل  ماهیست که افتاده ،  به دریای غزل .


ماهت  افتاده به مینای  خیالم  همه  شب .

نگرانم  نر سد  عشق  ، به  مینای   غزل .




آهنگ زهره .  داریو ش رفیعی


http://s1.p30download.com/users/101/audio/song/traditional/dariush.rafiee

/Dariush.Rafiee.Zohreyeh.Mp3.80kbps_p30download.com.mp3

خبری نیست


بعد از تو ، اگر ، هر خبری شد ، خبری نیست .

بی بودن تو   ، بودن ما را  ،   هنری نیست .

اخبار جهان  ، هر چه که باشد  ،  خبری نو .

بر گوش پر یشان شده ی ما ، اثری نیست .

در های بهشتی   ،  چو گشا یند  ،  ملا ئک .

چون   ، بی تو در آیند ، در آیند ، دری نیست !

سر های  ادب  را  نتوان  کرد   ،  به تحقیر .

با اینهمه  ، بی  سّر تو ،  آنهم که ،  سَری نیست .

گوهر   نتوان   یافت  ،  مگر  گو هر   جانان .

بی جان تو ، آن  دًُرّّ  گران هم ، گهری نیست .

دادند  دو   چشمی ،  که   ببینند  ،  حقیقت .

چون غیر تو بینند ، که دیگر بصری نیست .


آهنگ . هوای گریه با من . همایون شجریان

http://s1.p30download.com/users/101/audio/song/traditional/homayoun.shajarian/Havay.E.Gerye.Mp3.VBR127kbps_p30download.com.mp3

گیسو یت


به شب ز موی تو گفتم  ،  سپید شد ز خجالت .

ببین چه کرده  ،   سیاهی به رنگ زلف خیالت .

چو  ماه  نو   ،  به در آیی  ،  در  آسمان  کمندت .

شکسته  روزه  ی  عابد  ،  چو دیده ماه جمالت .

چه کنم ؟


شب شد اما دلم افتاده به یادت چه کنم ؟

چه بگویم به دلم ، از سر عادت چه کنم ؟

خود زنم تیغ ، که شاید تو بیا یی به برم .

ور بفهمی و نیا یی ، به عیادت چه کنم ؟


رمضان

دست بردار شکم آمده ماه رمضان .

یو سفی هست بینداز به چاه رمضان .

گنه ار هست ببخشند در این ماه صیام .

سوزد آنکس که بیفتد به گناه رمضان .

آه مردم چو فراگیر شود در همه شهر .

کاری از ندبه نیاید ، چه به آه رمضان .

بیعتی نیست ز شعبان و رجب فهمیدم .

نیست امید به فرمان سپاه رمضان .

دام تزویر زر و زور چو گیرد همه را .

بنده ای نیست که افتد ، به پناه رمضان .

روزه یعنی نخوری لقمه مردار کسی .

سر و جانت همه امساک به ماه رمضان .

گر چه ما منتظر دیدن مهتاب رخیم .

ای خوش آن چشم که افتاده به ماه رمضان .

همه آیند ز قرآن و ملایک در آن .

قدر هم شا خص و تایید و گواه رمضان .